• Plan Nacional de Desarrollo
  • Plan Nacional de Desarrollo Turístico

    2017 - 2021

    Plan Nac. Desarrollo Turístico

    SEGUIR LEYENDO

Costa Rica Tourism Board
INSTITUTIONAL SITE

To offer better customer service, the Costa Rica Tourism Board (ICT in Spanish) is being renovated. As a part of this process, we put at your disposal a web site with a modern design that includes an array of information to help speed up institutional procedures, operations, and consultations.

We are the governing tourism institution in Costa Rica; our premise is constant innovation so that tourism activities become the engine for the economic growth of the country.

We are the governing tourism institution in Costa Rica; our premise is constant innovation so that tourism activities become the engine for the economic growth of the country.

Estadisticas

Statistics

Tourism Statistics

Every tourism indicator for Costa Rica in one place.

READ MORE 
Sostenibilidad

Sustainability

Tourism Sustainability

Our mission to protect the environment has made us stand out.

READ MORE
Tramites

Procedures

and Citizen Information

Quick access list to every kind of ICT procedure and consultation.

READ MORE 
Esencial Costa Rica

Regional Offices

Where can you find us?

Our locations and what you can do in regional offices

READ MORE
No result...

Costa Rica compite con 185 países en feria turística más grande del mundo

  • ITB se desarrollará del 9 al 13 de marzo, en el Centro de Convenciones Messe, en Berlín, Alemania.
  • Costa Rica reforzará autenticidad y cultura para cautivar a europeos.

El sector turístico nacional liderado por el Instituto Costarricense de Turismo, ha preparado su mejor estrategia para competir en la edición número 50 de la feria de comercialización turística más grande de todo el mundo, ITB, que se realiza en Berlín, Alemania.

Mauricio Ventura, Ministro de Turismo, explicó que esta feria convoca a 185 países de todo el mundo, los cuales compiten para posicionar la imagen de sus respectivos países y cautivar a los turistas potenciales de un mercado tan rentable como lo es Europa.

“Sin duda el continente europeo representa uno de nuestros mercados prioritarios, el cual ha mostrado crecimientos importantes en el país; por ello, como destino turístico nos hemos dado a la tarea de reforzar nuestro posicionamiento en Europa, por medio de diferentes estrategias de mercadeo, entre ellas la participación en la feria más grande del mundo, en compañía de 33 empresas del sector turístico costarricense”, destacó Ventura.

El año anterior, casi 400 mil europeos ingresaron al país por todos los puertos para un crecimiento del 6,1%. La vía aérea registró una cifra superior a los 300 mil europeos que ingresaron a Costa Rica, por lo que la visitación se incrementó un 6,8%.

Además, Alemania es el país que registra más llegadas por todas las vías de ingreso al país (un total de 66 450 para un crecimiento del 4%).

Según Ventura, además de las oportunidades de comercialización y la gran exposición de marca que se logra en esta feria, ITB representa una plataforma ideal para realizar acercamientos con socios mayoristas, así como fortalecer el trabajo ejecutado en materia de líneas aéreas, por lo que se espera concretar resultados importantes para beneficio del país.

Asimismo, explicó que la participación en esta importante feria internacional se complementa con diversas acciones de mercadeo que el ICT está ejecutando para reforzar el posicionamiento en Europa.

Tal es el caso de la reciente contratación de una agencia de relaciones públicas para el mercado Europeo. De esta manera, se puede realizar un trabajo directo y alianzas estratégicas en nuestros principales mercados de Europa (Alemania, Reino Unido, Francia y España).

De igual forma, Ventura indicó que con el objetivo de mejorar la inteligencia de mercados, para obtener información fidedigna sobre los perfiles de los clientes actuales y potenciales que facilite la toma de decisiones; por primera vez se contrató la realización de estudios sobre los mejores prospectos (las personas con alto interés en visitar el país) en cuatro mercados europeos (Alemania, Reino Unido, Francia y España).

Estas acciones se complementan con la realización de campañas cooperativas que fomentan los esfuerzos promocionales del país, los viajes de familiarización para exponer el destino y los atractivos del país, la capacitación de agentes, entre otros.

La feria ITB Berlín se realizará del 9 al 13 de marzo, en el Centro de Convenciones Messe, en Berlín, Alemania.

Para esta edición, el país además de mostrar los elementos de naturaleza en el diseño de su stand de 250 metros cuadrados, destacará aspectos culturales para resaltar la identidad del país, con bailes folclóricos, presentaciones y degustación de piña, chocolates, cajetas, copos y hasta mini algodones de azúcar, así como diferentes activaciones en las redes sociales.

 

# Empresas participantes en ITB 2016
1 Adobe Rent a Car
2 Alamo Rent a Car
3 Amadeus Travel Agency
4 Amazilia Travel
5 ARMOTOURS Touroperator
6 Aventuras Tierra Verde
7 Camino Travel/Premio DMC
8 Casa Conde Hotels
9 Conselvatur /Selva Bananito Lodge
10 Costa Rica Dream Travel
11 Costa Rica Reps Tour Operador
12 Costa Rican Trails
13 CRS Tours
14 Doubletree Resort by Hilton Central Pacific
15 Eagle Tours
16 Ecole Travel
17 Enchanting Hotels
18 Europcar Costa Rica
19 Grupo Pachira -Tortuguero
20 Hilton Garden Inn San Jose Costa Rica
21 Hotel Parador Resort & Spa
22 Hotel San Bada Resort & Spa
23 Hotel y Club Punta Leona
24 Imágenes Tropicales Travel Agency
25 Ruscosta Destination Services
26 Small Distinctive Hotels of Costa Rica
27 Swiss Travel Costa Rica
28 Tabacon Grand Spa Thermal Resort
29 Tango Mar Beachfront Boutique Hotel & Villas
30 Toyota Rent a Car/2-Go Rent a Car
31 Travel Excellence          
32 Tropical Pass
33 Xandari Resort & Spa

Tourism in Costa Rica

Viistantes por MOtivo de Viaje Placer

75% travel for vacation purposes.

75% of the people visiting Costa Rica travel for vacation, pleasure, and leisure; while only 13% do so for professional and business purposes.

Más de 2 Millones de visitas anuales

More than 2 million visits per year.

Costa Rica has a constant visit growth year after year; and, it remains as the main destination of the Region.

Satuisfacción del Turísta

68% enjoy the sun and beaches of Costa Rica.

Costa Rica offers idyllic beaches in both the Caribbean Sea and the Pacific Ocean, becoming a favorite destination for this activity

Notes Section

 

 

  • The airline will offer two direct flights to our country.
  • With this connection between San José and Amsterdam-Schiphol, there will be access to 131 destinations around the world.

Today, Royal Dutch Airlines opened their direct flight to Costa Rica. The airline will fly directly to San José, Costa Rica (Amsterdam-San José-Amsterdam) twice a week (Tuesdays and Fridays) during the European winter (November to Mar

 

In the aftermath of Tropical Storm Nate, the Costa Rica government has announced two recovery effort priorities: restoring all national highways and continued monitoring of the affected areas.

President Luis Guillermo Solís, together with the National Commission for Risk Prevention and Emergency Care (CNE), which is part of the Costa Rican Tourism Board (ICT), and other first responders, have worked tirelessly to restore operations throughout the country in the s

In the wake of Tropical Storm Nate and as a follow-up to the response to the situation occurred, the President of the Republic, Luis Guillermo Solís, together with the Comisión Nacional de Prevención de Riesgos y Atención de Emergencias (National Risk Prevention and Emergency Response Commission, or CNE) of which the Costa Rican Tourism Institute (ICT) and other first response institutions are members, have taken on the task of responding in a comprehensive fashion to the storm's impact a

 

  • The Board reiterates the importance of the tourism sector protecting tourists’ safety.
  • It maintains coordination with the Emergency Operations Center (COE in Spanish), the Chamber of Tourism and Airports. 
  • ICT provides personnel working emergency, as well as the 800 – TURISMO line. Central line 22995800 / 5738 has also been opened.

The ICT strongly urges all tourism companies to work together with local committees

Enjoy the Museum Walk Pass

 With the new Museum Walk Pass, you can now visit the Jade Museum, the pre-Columbian Gold Museum, and the National Museum of Costa Rica, where you will be able to visit the stone, ceramic, jade a...

Read more »

Enjoy the Weekend with These Options

  If you do not have plans for this weekend, the Costa Rican Tourism Board (ICT, as per its acronym in Spanish) invites you to enjoy these free and low-cost options. The options range from spend...

Read more »

Instituto Costarricense de Turismo